De afgelopen maanden hebben de early adopters kennis kunnen maken met de voordelen, maar ook de nadelen, van Google Glass. Ook in Nederland hebben een aantal enthousiastelingen de mogelijkheid gekregen om deze vernuftige gadget zelf in het openbaar uit te proberen.
Hoe mooi de Google Glass in theorie lijkt, in de praktijk lijkt de geavanceerde bril vooral voor problemen en misverstanden te komen. Eén van de eerste Nederlandse gebruikers van de Google Glass kreeg veel reacties op het dragen van de glazen. Deze waren echter bij niet allemaal even positief. Zo moest de bril meerdere malen afgezet worden omdat beveiligingspersoneel erop wees dat er niet gefilmd mocht worden en kregen sommige mensen de indruk dat zij bespioneerd werden.
Het is duidelijk dat er iets moet gebeuren om de argwaan tegenover de Google Glass te temperen. Daarom heeft Google nu design diva Ivy Ross, onder andere bekend van modehuis Calvin Klein en horlogemaker Swatch, ingehuurd.
Het is aan Ross de taak om het kille, futuristische ontwerp te vervangen voor stijlvol design dat de aandacht van mensen op de goede manier trekt zodat gebruikers van de Google Glass naar buiten kunnen zonder dat er een rel ontstaat.
De keuze om een persoon uit de design wereld binnne te halen is niet geheel nieuw voor Google. Google werkt ook samen met Luxottica, het Italiaanse merk achter bekende namen in de modewereld zoals Armani en Ray-Ban.