Dit weekend is het online Toto Casino geopend. Ondanks dat registreren voor spelers nog vaak niet lukt, pakt het Toto Casino groots uit met een één minuut lang durende commercial.
In de commercial spelen de twee Toto meeuwen de hoofdrol, en gaan ze online spelen bij het Toto Casino op hun mobieltje. Wanneer ze op de site komen belanden ze in een soort Las Vegas-achtig casino, waar Hans Klok en Kim Feenstra een magic-show geven.
Wesley Sneijder zit zelf niet in de reclame, maar als een knipoog naar de “Koning Toto” commercial zien we wel de afbeelding van Wesley op de Koning Klaver kaart tijdens het blackjacken.
Als achtergrond muziek is er een speciaal liedje geschreven met daarin een rapper en een zangers, die over het Toto Casino zingen.
De tekst van het liedje gaat als volgt:
Hey, Kom binnen en voel het geluk.
Als je hier bent kan je dag niet meer stuk.
De jackpot loopt over dus zet nu maar in!== Bij Toto Casino ==
Ook voor de magic moet je hier zijn…
Met Hans Klok… en ik als konijn!== Wie speelt er mee en steelt de show? Bij Toto Casino.. ==
== Dus deel die kaarten ==
== En spin aan het wiel. ==
En spin aan het wiel!
== Wie gaat er winnen? ==
== Op onze site of mobiel ==
== Maar speel met Mate, ==
== En laat je niet gaan. ==
== In het Toto Casino. ==
== Toto Casino sino. ==
== Het nieuwe Casino. ==
== Online Casino. ==
== Tot Casino sino ==
== So let's go naar het online casino ==
Bekijk de hele commercial hier onder:
De commercial is gemaakt door het reclame bureau TBWA/NEBOKO, dat ook verantwoordelijk was voor de Koning TOTO campagne.
Over die campagne zei het reclamebureau destijds:
Sportweddenschappen lijken ingewikkeld te zijn. Een nogal obscure game voor de kenners, die je alleen speelt. We moesten Toto weer sociaal en leuk maken. We moesten duidelijk maken dat het niet om je kennis van sport of weddenschappen gaat, maar om of je het beter weet dan je vrienden! Want dan wordt je Koning Toto.
Koning Toto symboliseert als concept het tijdloze ‘opscheppen’ dat mannen onder elkaar doen, ongeacht hun leeftijd. We speelden in op deze aangeboren drang van mannen om met elkaar te concurreren door ze uit te dagen om te spelen en Koning Toto te worden.
In toon en stijl gingen we voor een kruising tussen voetbal en hiphop: twee overlappende en populaire domeinen in onze doelgroep. Koning Toto Royston Drenthe en zijn opvolger Donnie belichamen Koning Toto en dagen de doelgroep op tv, radio, in online video's, op POS, in (D)OOH en in veel verschillende sociale executies uit om hen (en alle anderen) te verslaan en Koning Toto te worden. Door dit te doen, maakten ze Toto onderdeel van de millenniumcultuur.
Grappig detail is dat Andy van der Meijde, een voormalig Koning Toto, tegenwoordig voor de concurrent Betcity werkt.