Internetgigant Yahoo, wellicht de belangrijkste concurrent van Google, heeft zojuist bekendgemaakt deze zomer van start te gaan met een aantal interessante projecten. De projecten vallen buiten het straatje van wat je misschien zou verwachten van Yahoo en daarom is het benieuwd hoe deze zaken zich zullen ontwikkelen.
Allereerst zal Yahoo samen met Live Nation een platform oprichten waarbij het mogelijk is live concerten te volgen. Het is de bedoeling dat bezoekers iedere dag een nieuw concert live via de stream kunnen bekijken.
De dienst is bedoeld als een concurrent van YouTube, dat inmiddels alweer een paar jaar in handen is van Google. Op YouTube worden makelijk veel opnames gepost van concerten door bezoekers. Dit is niet altijd even legaal maar zorgt wel voor veel internetverkeer.
De streamingdienst van Yahoo zal daarentegen wel legaal zijn. Daarom is het ook makkelijker om adverteerders voor het platform te vinden. De eerste grote adverteerder is Kellog's, bekend van de cornflakes. Daarnaast kan Yahoo dankzij de samenwerking met Live Nation allerlei bonus content aanbieden.
Het is de bedoeling dat het platform vanaf juli live zal gaan. Yahoo heeft hoge verwachtingen van het platform en gaat er vanuit dat de opzet vanaf begin af aan winstgevend zal zijn.
Yahoo is ook van plan om de aanval op Netflix te openen door twee TV series te produceren. Daarmee gaat Yahoo de streamingdienst achterna welke o.a. verantwoordelijk is voor het produceren van Hous of Cards.
Het gaat om een sci-fi comedy genaamd Other Space en Sin City Saints waarin het leven van een groep basketballers uit Las Vegas onder het vergrootglas wordt gelegd.
De productie van de shows zal binnenkort van start gaan. In totaal worden er van iedere show acht afleveringen van dertig minuten gemaakt. Deze zullen vanaf volgend jaar via Yahoo te zien zijn.