Na twee maanden zonder activiteit, is de Las Vegas Convention and Visitors Authority begon het een nieuwe marketing campagne. Het heeft tot doel Sin City te promoten in de post-coronavirus lock down.
De Las Vegas Convention and Visitors Authority (LVCVA) is de officiële marketingorganisatie van Zuid-Nevada, waaronder Las Vegas. De rol van de organisatie is het promoten van speciale evenementen, toerisme, congressen en bijeenkomsten in hun regio.
De casino's van Las Vegas zijn, net als alle andere horecabedrijven, sinds half maart volledig gesloten. De gouverneur van Nevada, Steve Sisolak heeft geen idee wanneer gokbedrijven precies het groene licht krijgen om te gaan werken. Maar de marketinginstrumenten zijn in beweging. Dit omvat een nieuwe videocommercial van de LVCVA die toekomstige bezoekers voorbereidt op de nieuwe game-, entertainment- en hospitality-ervaring in Las Vegas.
De video begint met de feiten – de wereld is veranderd en dat geldt ook voor het grootste gokcentrum in de VS. Het verhaal probeert vervolgens echter een versie te presenteren waarin bepaalde beperkingen een meer intieme en even opwindende ervaring bieden in Las Vegas. De video toont ook koppels in een reeks min of meer privéactiviteiten. Bovendien is de commercial vrij van elke vermelding of afbeelding van zaken als overvolle casinovloeren of nachtelijke feesten.
Schadebeperkende marketing
Na de pandemie moest de LVCVA de Only Vegas-campagne staken. Dit kwam omdat de sluiting van de casino's de campagne zinloos maakte. Onlangs wezen grote operatoren erop dat begin juni hiervoor een raam zou zijn. Nu trok de nieuwe video al veel aandacht op sociale media, waarbij kijkers werden opgesplitst langs reeds bestaande politieke scheidslijnen.
Voor één groep waren en blijven de sluitingen overbodig. Volgens hen is elk initiatief van Las Vegas om zijn iconische concepten voor het aanbieden van gaming- en amusementsdiensten te veranderen ook verkeerd. Anderen, waaronder degenen die de vergrendeling ondersteunen en nieuwe maatregelen om de virale uitzendingen tegen te gaan, zien de video als een optimistische boodschap.
Voor velen in deze groep toont de promoclip een nieuwe realiteit waar plezier en winst zonder kosten in de volksgezondheid kunnen komen. Het is echter zeker dat de LVCVA, die haar geld haalt uit de hotelbelasting, de video en campagne wil laten slagen. Anders zal het, net als de rest van de game-industrie, nog grotere financiële problemen hebben.